
Referenscase
Den gemensamma nämnaren hos våra kunder är att de är otroligt olika! Vi har kunder världen över, från Stenungsund till USA, men de flesta finns i vår närhet. Flera är stora globala bolag medan vissa är start ups. Många är privata bolag, andra är public service, statliga eller ideella föreningar. Många har en kärnverksamhet där IT är ett stöd, medan andra har IT som sin affärsidé.
Analys av kundfeedback
Kunden verkar inom resebranschen och stod inför utmaningen att effektivt kunna hantera feedback från kunder. När en resenär har rest med företaget i fråga får de möjlighet att ge feedback på upplevelsen i form av fritext. Denna information har traditionellt varit svår att automatisk skapa insikter ifrån. Med hjälp av Azure OpenAI Services har vi hjälpt kunden att kategorisera och skapa insikter i denna kundfeedback.
Intern AI-chatt
Kunden hade utmaningen att vilja låta sin personal nyttja chattbottar baserade på generativt AI, like ChatGPT, men känna sig trygga med att datan stannade inom deras miljö och att de hade en skalbar kostnadsbild. Tillsammans byggde vi en chattbot för internt bruk som deras anställda kan använda för att exempelvis ställa frågor mot intern information, skapa kod eller ta fram bilder till marknadsföring.
Harmonisering och Modernisering
Active Solution har även bistått kund inom konst och antikvitetsbranschen med att förbättra och stabilisera deras IT-miljö genom att implementera Infrastructure as Code (IaC) med Bicep. Denna modernisering har automatiserat och standardiserat uppsättningen av IT-resurser, vilket har resulterat i en snabbare och mer kontrollerad process för att lägga till nya kunder och genomföra systemändringar, och därmed ökat stabiliteten och effektiviteten i IT-drift.
Automatisering
Active Solution har framgångsrikt utvecklat en ny skalbar arkitektur för en kund som jobbar med en global sökmotor för konst och antikviteter. Det har möjliggjort hantering av en växande global kundbas. Det nya multi-tenant systemet är designat för att vara lätt att använda och underhålla, vilket har resulterat i förbättrad effektivitet och ökad kundnöjdhet.
Retail - Modernisering
Active Solution moderniserade ett internationellt retailföretags system under expansion, integrerade olika system gradvis utan att störa den pågående verksamheten. Detta ledde till ett effektivare system för nyutveckling och underlättade införandet av nya funktioner, vilket minskade behovet av specialkompetens för uppdateringar.